Spolek Létejme z Ostravy, z. s.    /   www.letejmezostravy.cz   /   10.8.2013

Zpátky do minulosti - Miroslav Novák k lince do Londýna

Lidský mozek není úplně dokonalým strojem (podle některých studijí vytěsňuje špatné vzpomínky na minulost), přesto se však některé události hluboce vryjí do paměti. Po zhruba dvouměsíčním provozu linky Ostrava - Londýn si nešlo nevzpomenout na výroky současného hejtmana MS kraje, který v minulosti působil na postu náměstka pro oblast dopravy.

Pomohl web Google a našel článek z Deníku s datem 12.12.2010.

Zde už si dovolíme citovat dobový text:
„Také bych rád někdy letěl s rodinou z Mošnova třeba na víkend do Londýna. Ale jak často bych jinak takový spoj využil? Žádná letecká společnost nepůjde do krátkodobého podnikání, po pravidelných linkách musí být dostatečná poptávka. A ta tady podle průzkumu dopravců chybí,“ vysvětluje Novák.
„Dotovali bychom desítkami milionů korun něco, co by bylo k užitku pro pár stovek lidí. Do toho jít nechceme. To by brzy vzniklo další občanské sdružení, které by bylo proti takovému přístupu kraje,“ říká náměstek hejtmana.

Zpátky do současnosti

Pár stovek lidí využilo linku mezi Ostravou a Londýnem již během prvního dne provozu. Obsazenost těchto spojů mile překvapila i společnost Ryanair.

Nezbývá tedy nic jiného, než doufat, že současný hejtman byl tehdy ovlivněn paradigmaty, dlouhodobě budovanými dřívějšími statutárními orgány a dozorčí radou společnosti Letiště Ostrava a.s. (Předseda představenstva Lubomír Vavroš, předseda dozorčí rady Pavol Lukša, členové dozorčí rady mj. Pavel Drobil a Zbyněk Stanjura).

Vizí těchto orgánů byly dotované lety obsluhované zejména společností Job Air CCA. Ta disponovala menší flotilou letitých strojů SAAB 340 a momentálně čelí insolvenčnímu řízení.